wtorek, 25 lutego 2014

Anioły i kocyk

Witajcie, ostatnio trochę się u mnie pozmieniało i przez ostatnie dni, w wolnych chwilach, zamiast przy maszynie siedzę z szydełkiem w dłoni. Ostatni raz szydełko miałam w rękach w szkole podstawowej i pamiętałam tylko jak się robi łańcuszek. Jednak dzięki kanałowi YouTube i kobietkom, które wrzucają tam swoje filmiki z kursem szydełkowania, zaczęłam pomalutku coś tworzyć... Od jakiegoś czasu marzył mi się kocyk na leżak do ogrodu. Zachwycały mnie, pokazywane na blogach, kocyki dziergane szydełkiem, w tak zwane kwadraty babuni (granny square). 
No i tak to się zaczęło...




Trochę czasu minie zanim go skończę. Korzystałam z kursów zamieszczonych na You Tube przez panią Anię. Dla chcących również spróbować swoich sił zapraszam tu, naprawdę polecam. 
Oczywiście szycia na maszynie nie porzucam, już czas na wielkanocne ozdoby. Może w następnym poście pokażę Wam moje zeszłoroczne prace, których jeszcze nie widzieliście..kury, gąski, zajączki, jajka..  
W zeszłym tygodniu do rąk nowych właścicieli trafiły dwa anioły, które zrobiłam - jeden w różu, drugi w szarościach.
Oto różowy, na zamówienie dla dziewczynki..




Szary dla Kaśki :) 



A tu dorzucam niedzielne wspomnienie.




Jeśli czasem nie macie co począć z białkami, które zostają  np. po pieczeniu jabłecznika, to polecam przepis na Pavlovą. Ja korzystam z tego, który znajdziecie na Strawberries from Poland tu. Nie zawsze robię z sześciu białek, mogą być np. tylko cztery, wtedy w odpowiednio mniejszych porcjach  dodaję pozostałe składniki. A na wierzch śmietany, to już kto co lubi i ma pod ręką. Latem najlepsza ze świeżymi truskawkami..ale na taką jeszcze trzeba troszkę poczekać.

.


4 komentarze:

  1. Witaj, podziwiam umiejetnosci szydelkowania, ja niestety nie potrafie.
    Kwadraciki wygladaja bardzo uroczo, z pewnoscia bedzie to piekny pled.
    Szyjatka swietne!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za te słowa a jeszcze bardziej, że odwiedziłaś moje skromne progi. Uśmiech nie schodzi mi z twarzy!! A z tym szydełkowaniem, to jeśli mi się udaje zrobić coś takiego po obejrzeniu filmików, to co dopiero takiej zdolnej osóbce jak Ty!

      Usuń
  2. Ciasto wygląda apetycznie - aniołki wyglądają cudnie - pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, a ciasto jest rzeczywiście pyszne.
      Pozdrawiam

      Usuń